همه می دانیم که مشروبات الکلی تا چه اندازه مضر هستند. اما متاسفانه شاهد این هستیم که با این همه هشدار این محصولات هر روز مصرف می شوند. متاسفانه بخش زیادی از مصرف کنندگان این نوشیدنی های مضر را نیز جوانان تشکیل می دهند. مشروبات الکلی می توانند باعث اعتیاد شوند. اعتیاد به الکل به شدت خطرناک است و حتی پس از ترک کردن نیز هنوز عوارض آن در بدن باقی می ماند. یکی از بدترین ضررهایی که نوشیدنی های حاوی الکل دارد برای قلب ماست. الکل باعث مشکلات قلبی و عروقی می شود.

در نوشیدنی های الکلی بسته به نوع نوشیدنی دز خاصی از الکل سفید به کار می رود. این نوع الکل از نوع اتانول است و پس از مدتی پس از مصرف توسط بدن جذب می شود. هنگامی که جذب می شود مواد جذب شده وارد جریان خون ما می شود. و معمولا سبب کاهش فشار خون می شود. حالت مستی و حس دور بودن از حوادث دور و اطراف به دلیل افت فشار خون به وجود می آید. حالتی که اگر بیشتر شود خود سبب کما و بیهوشی مطلق و حتی مرگ می شود.

گاهی نیز فشار خون به یکباره بالا می رود و در این صورت احتمال بروز سکته قلبی نیز وجود دارد. و همه می دانیم که سکته قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ در جهان است. اگر نوشیدن الکل کنار گذاشته شود تعداد زیادی از مرگ و میرهای روزانه که در اثر سکته قلبی ناشی از الکل است کم تر می شود. امیدواریم که با آگاهی رسانی بیشتر روزی شاهد این باشیم که هیچ کس در هیچ کجای دنیا بیماری و یا مرگ ناشی از نوشیدن این نوشیدنی های مضر را تجربه نکند.

گاهی افزایش فشار خون باعث می شود که پارگی شریان ها اتفاق بیفتاد. اتفاقی که به خصوص در رگ های مغزی می تواند بسیار خطر آفرین باشد. به خصوص در صورتی که رگ ها در برخی موارد مسدودی داشته باشند و گرفتگی وجود داشته باشد ورود یکباره جریان می تواند سبب پاره شدن رگ ها شود.