فرزند و البته فرزندی شایسته و صالح موهبتی است که خداوند به هر زوجی که بخواهد می دهد. معمولا زن و شوهرهای جوان پس از چند سال به این نتیجه می رسند که زندگی آن ها به صورت دونفری صفایی نخواهد داشت. و شروع به اقدامات لازم برای فرزند آوری می کنند. گاها به دلیل ازدواج در سنین بالا نیز خیلی ها دوست دارند زودتر بچه دار شوند. و یا آن قدر سال ها را بدون فکر و بدون برنامه می گذرانند که وقتی به طور جدی به فکر بچه می افتند فرصت زیادی ندارند. در این صورت احساس می کنند وقت تنگ است و این خود باعث به وجود آمدن استرس و اضطراب می شود.

در هر دوره روزهای به خصوصی وجود دارد که در آن ها شانس بارداری بیشتر از روزهای دیگر است. البته که به طور کلی در هر ماه تنها 20 درصد شانس بارداری وجود دارد. اگر در این زمان تخمک بارور شود و در واقع اسپرم خود را بتواند به تخمک برساند و آن را بارور کند بارداری اتفاق می افتد.

در این مطلب کی خواهیم در باره تست های خانگی برای تست بارداری صحبت کنیم. و بگوییم که چرا گاهی نتیجه منفی را نشان می دهند درصورتی که ممکن است بارداری اتفاق افتاده باشد.

 

عجول نباشید؛ شما قرار است مادر یا پدر شوید

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک مادر و یک پدر خوب باید داشته باشد این است که بتواند در هر شرایطی آرامش خودش را حفظ نماید. هرگز نباید عجله کنید. صبر داشته باشید. همه چیز در آن زمان که باید اتفاق می افتد. فرض کنید همه چیز مثل همان موقع است که اصلا به فکر بچه نبودید. زندگی عادی خود را داشته باشید. و تا وقتی که چیز غیر عادی را مشاهده نکرده اید اصلا به بارداری و این که شاید باردار باشید فکر نکنید. استرس یکی از مهم ترین دلایلی است که می تواند شانس بارداری را از بین ببرد. یک جمله زیبا در این باره وجود دارد که بگذارید بذرها در سکوت و آرامش به رشد خود ادامه بدهند. استرس انرژی منفی است. با پرتاب انرژی منفی احتمال آمدن فرزند را کم تر نکنید.

 

تست را دقیقا در زمانی که باید بگذارید

مهم ترین و اصلی ترین نشانه بارداری این است که در زمانی که باید قائدگی پیش می آمد پیش نیامده باشد. زمان قائدگی هر ماه خود را یاد داشت کنید. هر خانمی با توجه به شرایط جسمی اش چرخه ای با طول مشخص دارد. برخی 28 روزه و برخی 30 روزه هستند. همچنین تعداد کمی نیز ممکن است چرخه متفاوت تری داشته باشند. اگر در این زمان قائدگی اتفاق نیفتاد تازه شما یک نشانه دریافت کرده اید. البته باز هم صبر کنید. وقتی در حال اقدام هستید ممکن است سیستم بدن و هورمون های شما کمی جا به جا شود. پس ممکن است کمی قائدگی به تاخیر بیفتد. بنابراین با وجود این که می دانیم چقدر برایتان سخت است باز هم باید بگوییم بیشتر صبر کنید. اگر قائدگی پس از 7 تا 10 روز تاخیر داشت و شما قائده نشدید می توانید شروع به استفاده از تست های خانگی کنید.

 

تست گرفتن زودتر از موعد ممکن است نتیجه منفی کاذب داشته باشد

حتی اگر در زمانی که نزدیکی داشتید همه چیز خوب پیش رفته باشد باز هم چند روزی زمان نیاز است که لقاح صورت گیرد. پس همه چیز خیلی آرام اتفاق می افتد. چرخه لقاح تا تشکیل نطفه و مابقی خیلی خیلی تدریجی است. همه چیز مویرگی و بسیار آرام آرام پیش می رود. حتی هورمون بارداری که تست های بارداری از آن برای تشخیص باردای استفغاده می کنند مدتی پس از لقاح قابل ترشح می شوند. به همین خاطر است که بر روی تمامی تستهای بارداری نوشته شده یک هفته پس از اتفاق نیفتادن قائدگی صبر کنید و سپس تست بگیرید. حتی یک بی بی چک دقیق و خوب هم ممکن است زودتر از این زمان نتواند بارداری را به خوبی متوجه شود.

 

خود را با دیگران مقایسه نکنید

بسیاری از خانم ها از همان روز اقدام شروع به جست و جوهای اینترنتی می کنند. آن ها می خواهند بدانند که در چه زمانی معلوم می شود که بالاخره مادر شده اند یا خیر. همین طور به دنبال سوال از دیگران هستند که در چه زمانی بی بی چک خانگی شان نتیجه داده است و هر روز به دنبال مثبت شدن تست خودشان هستند. ممکن است تست برای برخی از خانم ها حتی چند روز قبل از موعد قائدگی نیز مثبت شود. اما این فقط یک احتمال است. اگر شما آن قدر عجول هستید پس احتمالا پس از دیدن نتیجه منفی نیز ناامید می شوید. بنابراین به خاطر این که ناامید نشوید توصیه ما این است که صبوری کنید. آرام باشید و اجازه دهید زمان مناسب برسد تا تست بگیرید. ممکن است زودتر تست زده اید اما تست نتوانسته بارداری را تشخیص دهد. و ممکن است باردار هم باشید اما به دلیل منفی شدن که کاذب هم هست ناامید شوید. به همین دلیل باید تا رسیدن زمان مناسب فقط صبر داشته باشید.

 

تست را صبح زود پس از بیداری انجام دهید

زمانی که از خواب بلند می شوید ادرار شما از هر ساعت دیگری از روز غلظت بیشتری دارد. بنابراین شانس بیشتری وجود دارد که اگر باردار باشید بتوانید متوجه شوید. بهتر است در همان ساعات اولیه صبح تست بگیرید. البته در ساعت های دیگر روز هم شانس تشخیص وجود دارد. اما به هر حال در ساعت های دیگر به خاطر این که غلظت ادرار کم تر می شود تشخیص بارداری سخت تر می شود. همچنین اگر مایعات نوشیده باشید (چای، آب و...) ادار شما رقیق می شود. بنابراین پس از نوشیدن مایعات ادرار آور تست نگیرید. چرا که احتمال دیدن نتیجه منفی کاذب زیاد است.

 

تست را زود بخوانید

معمولا اگر باردار باشید در همان 10 دقیقه اول دو خط پر رنگ را مشاهده خواهید کرد. البته ممکن است برای شما به صورت یک خط پر رنگ و یک هاله کمرنگ هم باشد. که هر دو به این معنی است که به احتمال باردار هستید. و برای مطمئن شدن باید چند روز دیگر آزمایش خون هم بدهید. تست را باید در همین زمان گفته شده که احتمالا در بروشور تست شما نیز بخوانید. در غیر این صورت ممکن است به دلیل تبخیر ادرار و دلایل دیگر نتیجه تغییر کند. که این نتیجه که پس از مدت زیادی است قابل اعتماد نخواهد بود.

 

برای ندیدن نتیجه های منفی مستمر در زمان مناسب نزدیکی کنید

گفتیم که شانس بارداری در روزهای به خصوصی بیشتر است. باید روز تخمک گذاری خود را پیدا کنید. تخمک فقط یک بار در هر ماه آزاد می شود. اگر در همان روز اسپرم بتواند خودش را به تخمک برساند آن وقت است که بارداری اتفاق می افتد. اگر این روز مهم را پیدا کنید در همان چند ماه اول باردار می شوید. البته اگر سلامت باشید و ذهنی آرام هم داشته باشید. با استفاده از کیت lh می توانید متوجه شوید که در چه روزی تخمک آزاد می شود. این کیتها در صورت مثبت بودن دو خط را به به صورت کاملا پر رنگ به شما نشان می دهند. هر چه به روز تخمک گذاری نزدیک تر می شوید خط دوم پر رنگ تر می شود. در روزهایی که تنها یک خط می بینید می توانید استراحت کنید و نزدیکی هم اگر دارید آن را یک روز درمیان کنید. زمانی که خط ها پر رنگ می شود هر شب نزدیکی داشته باشید. امیدواریم در همین ماه ها خبر بارداری شما را بشنویم.

 

پس از دیدن نتیجه های منفی ناامید نشوید

بهتر است بدانید به طور میانگین حتی اگر در روز تخمک گذاری هم نزدیکی داشته باشید و سالم هم باشید 5 تا 6 ماه بعد باردار می شوید. این یک آمار رسمی است که در مورد خانم ها و آقایانی که اقدام به بارداری کرده اند انجام شده است. اگر در ماه های اول باردار نشدید ناامید نشوید. باز هم تلاش کنید. به خدا توکل کنید. تغذیه خوبی داشته باشید. هر روز پیاده روی کنید و ذهنی آرام داشته باشید. امیدواریم به زودی مادر یا پدر شوید و فرزندی سالم و شایسته با اخلاقی نیکو نصیب شما شود.