بچه ها دوست داشتنی و معصوم هستند. حتی اگر بچه ای فرزند ما نباشد همیشه از غم و رنج او ناراحت می شویم. کرونا که جای خودش را دارد. متاسفانه کودکان زیادی را در اثر کرونا از دست داده ایم که این واقعا نارحت کننده است و قلب ما را به درد می آورد. امید که هیچ کودکی قربانی غول کوچک اما خطرناک کرونا نشود. بچه ها نیز به روش های یکسان با بزرگسالان باید از خودشان مراقبت کنند. به دلیل اهمیتی که این مطلب دارد کمی به مرور نکات مهم برای مراقب از کودکان در ایام کرونا می پردازیم.

 

تا جای ممکن از خانه بیرون نروند

بهتر است کودکان را با خودتان به بیرون از خانه نروید. بدیهی است که در خانه ماندن بهترین راه حفاظت از سلامتی در برابر کروناست. کودکان نیز که ممکن است در بیرون از خانه هواس پرتی کنند و به سطوح آلوده دست بزنند نیز باید کمتر از خانه خارج شوند.

 

برای آنها ماسک بخرید

بچه های بالای دو سال باید از ماسک کودک استاندارد که ساختار مشابه بزرگسالان (سه لایه ای) داشته باشد استفاده کنند. بچه های زیر دو سال ماسک نزنند.

 

به آنها خوراکی های مقوی بدهید

تقویت سیستم ایمنی بدن خیلی مهم است. چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان. سعی کنید میان وعده های مقوی مثل ذرت و میوه به آنها بدهید و در این مدت تا جای ممکن از خرید چیپس و پفک برای آنان بپرهیزید.

 

آنها را با کرونا آشنا کنید

بهتر است کودک شما اطلاعات کلی در مورد این که باید در برابر کرونا از خودش محافظت کند و چطور محافظت کند را داشته باشد. به زبان خودش برای او این موضوع را روشن کنید. جوری که نترسد اما مراقب سلامتی و سلامت بودنش باشد و پروتکل های بهداشتی را مانند شما رعایت کند و با شما همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.